Vad händer om jag inte är nöjd med Moasure?

Om du inte är nöjd – är inte vi heller nöjda.

Om du vill returnera din Moasure, behåll helt enkelt originalförpackningen och tillbehören och se till att enheten är i säljbart skick (vi förstår att du måste använda enheten).

Kontakta oss och returnera produkten inom 60 dagar från inköpsdatum. Se nedan för vår fullständiga returpolicy.

Returpolicy

Gratis 60-dagars provperiod

Moasures enheter erbjuder ett unikt sätt att mäta och det kan ta lite tid att bemästra tekniken. Därför uppmuntrar vi dig att titta på våra träningsvideor och göra några mätningar innan du bestämmer dig för att avsluta din provperiod. Vi rekommenderar också att du ger vårt världsledande kundserviceteam chansen att hjälpa dig att uppnå de resultat som vi vet att Moasure-enheter är kapabla till.

Kontakta kundsupport för att få hjälp att komma igång med din enhet, eftersom vi är övertygade om att när du väl lär känna din Moasure, kommer du inte vilja vara utan den.

Om du ändå känner att Moasure inte är rätt för dig, har vi gjort det så enkelt som möjligt att returnera din beställning som en del av vår gratis 60-dagars provperiod, komplett med pengarna-tillbaka-garanti. Se bara till att din enhet och tillbehör är i säljbart skick, vi förstår att du måste testa den och kontakta sedan kundsupport för att returnera din beställning i originalförpackningen inom 60 dagar från köpet.

Självklart gäller inte dessa steg vid defekta enheter, då de redan omfattas av den tvååriga kostnadsfria garantin som medföljer din nya enhet (se Garantikrav nedan).

Garantikrav

Moasures rörelsebaserade mätningsverktyg är byggda för att vara hållbara och långvariga, och utöver vår gratis 60-dagars provperiod medföljer en tvåårig garanti med varje ny Moasure-enhet.

Din garanti gäller från inköpsdatumet och omfattar hårdvaruprodukten och tillbehören mot material- och tillverkningsfel. Om du behöver returnera din enhet enligt garantin, kontakta kundsupport och uppge ditt ordernummer en medarbetare hjälper dig gärna med problemet och ordnar ersättningsenhet eller retur där det är tillämpligt.

Byten

Vi ersätter endast produkter om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta din enhet mot en likvärdig under din gratis 60-dagars provperiod eller enligt garantin, kontakta kundsupport och ange ditt ordernummer.

Moasure ansvarar inte för eventuella tullavgifter, moms eller andra tillämpliga skatter och avgifter. Du kan även bli ansvarig för frakt- och hanteringskostnader.

Återbetalningar

Så snart din retur har mottagits och granskats skickar vi ett e‑postmeddelande för att bekräfta mottagandet och informerar dig om återbetalningsstatusen.

Om returen godkänns kommer återbetalningen att behandlas automatiskt via den ursprungliga betalningsmetoden inom 5–10 arbetsdagar. Om du inte har fått din återbetalning efter denna tid, kontakta kundsupport.

Om produkten, förpackningen och/eller tillbehören saknas eller är skadade förbehåller sig Moasure rätten att dra av en avgift för ersättning från återbetalningsbeloppet.

Återbetalningen avser endast produktens inköpspris och inkluderar inte ursprunglig fraktkostnad.

Frakt

Vi erbjuder gratis standardfrakt för alla beställningar till adresser inom Norden. Vi tillhandahåller inte returfraktsedlar och återbetalar inte kostnaden för returfrakt, du ansvarar själv för eventuella returfraktkostnader.

Vi kan inte garantera att vi mottar din retur, så vi rekommenderar att du använder ett spårbart fraktalternativ eller köper fraktförsäkring, eftersom vi inte kan återbetala produkter vi inte mottagit.

Beroende på din leveransadress kan leveranstiden för din beställning variera.